Erasmus+ Enriching lives, opening minds.

Erasmus+ Cooperation Partnerships (KA220) – Auswahlergebnisse 2024

Im Rahmen des vierten Erasmus+ Calls konnten erneut Anträge für eine Lump Sum Förderung in Höhe von 120.000 EUR, 250.000 EUR oder 400.000 EUR gestellt werden. Deutsche Hochschulen und andere Organisationen reichten insgesamt 83 formal gültige Anträge mit einem Finanzvolumen von knapp 30,1 Mio. EUR bei der NA DAAD ein, davon 2 Anträge mit einem Budget von120.000 EUR, 17 Anträge mit einem Budget von 250.000 EUR, und 64 Anträge mit einem Budget von 400.000 EUR.

Nach der qualitativen Begutachtung durch externe Gutachter und Gutachterinnen wurden insgesamt 27 Projektvorschläge als förderbar eingestuft.

27 Projekte bewilligt – eine Erfolgsquote von rund 32 Prozent.

Mit einem Budget in Höhe von 10,5 Millionen Euro konnten von den 27 förderbaren Projektvorschlägen 27 bewilligt werden – davon 2 mit einem Budget von 250.000 EUR und 25 mit einem Budget von 400.000 EUR. Das entspricht einer Erfolgsquote von rund 32 Prozent. Folgende Hochschulen und andere Organisationen stellten für sich und ihre Konsortialpartner einen erfolgreichen Antrag:

Lfd. Nr.

Antragsteller

Projekttitel

1.

Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen

Nexus for Expertise in Sustainable Mineral Resource Development

2.

Universität Augsburg

Outdoor Learning in Higher Education (OLHE). Exploring the
potential and boundaries of outdoor learning in higher
education settings.

3.

Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin

European Game Science Lab

4.

Universität Bielefeld

Content-and-language-sensitive Approach to Multilingualism in School

5.

Fachhochschule des Mittelstandes (FHM) GmbH Bielefeld

Fostering Opportunities, Resources, and Capabilities in AI for Effective Management of Higher Education Institutions

6.

Fachhochschule Dortmund

Serious Games for Building Resilience Through Nature-Based Solutions

7.

Technische Universität Dresden

A Course for Teachers on Forced Migration

8.

Technische Universität Dresden

Innovative Learning Across Borders: Enhancing Chemical Engineering Education through Process Case Studies and International Collaboration

9.

Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg

HealthyMindEd: Promoting healthy digital teaching and learning in higher education

10.

Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg

SWING CAMPUS

11.

Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg

Reading comprehension of the 17 UN goals with AI - Languages AI agent

12.

Johann Wolfgang-Goethe-Universität Frankfurt am Main

Digital Supported Mathematical Modelling for Sustainable Development Goals in European Education

13.

Pädagogische Hochschule Freiburg

TexUnite - Service Learning on Sustainability in Textile and Fashion Education

14.

Justus-Liebig-Universität Gießen

TWOPAC - Training Work and Organizational Psychologists
Assessment Reporting Skills

15.

Duale Hochschule Baden-Württemberg Karlsruhe

Inclusive Student Civic Engagement as a Pathway for Enhanced Skills & Competences in Professional Higher Education

16.

Pädagogische Hochschule Karlsruhe

Learning from European Lives: the development of country and context specific learning methods for biographical exploration of persons 60+

17.

Hochschule Niederrhein

Empowering Women Innovators to Champion Sustainability, Digitalisation, and Diversity in Fashion

18.

Pädagogische Hochschule Ludwigsburg

eTwinning Across Cultures: Collaborative Heritage Education

19.

Johannes-Gutenberg-Universität Mainz

AI in Higher EDU: AI-Powered Teaching Guidance for Educators

20.

ACEEU GmbH Münster

RISE UP - Resilience, Innovation, and University Student Empowerment through reflective Climate Education and Action

21.

ACEEU GmbH Münster

Engage People in Citizen Science

22.

Universität Münster

Agile Competency-Based Learning for Individuals and Teams

23.

Carl von Ossietzky Universität Oldenburg

Sustainable Ocean Management: Educating Future Ocean Professionals

24.

Carl von Ossietzky Universität Oldenburg

Posters in Brussels: Science Communication, Undergraduate Research and Civic Engagement

25.

Universität Paderborn

Virtual Reality innovation tool for encouraging new students in environments
for higher education lectures and seminars

26.

Hochschule Reutlingen - Technik-Wirtschaft-Informatik-Design

A training guide for effective exploitation of generative AI applications in SME Management

27.

Bauhaus-Universität Weimar

Forensic Structural Engineering database for HEI and pilot course with innovative and interactive learning methods

Nach oben