Erasmus+ Cooperation Partnerships (KA220) – Auswahlergebnisse 2024
Im Rahmen des vierten Erasmus+ Calls konnten erneut Anträge für eine Lump Sum Förderung in Höhe von 120.000 EUR, 250.000 EUR oder 400.000 EUR gestellt werden. Deutsche Hochschulen und andere Organisationen reichten insgesamt 83 formal gültige Anträge mit einem Finanzvolumen von knapp 30,1 Mio. EUR bei der NA DAAD ein, davon 2 Anträge mit einem Budget von120.000 EUR, 17 Anträge mit einem Budget von 250.000 EUR, und 64 Anträge mit einem Budget von 400.000 EUR.
Nach der qualitativen Begutachtung durch externe Gutachter und Gutachterinnen wurden insgesamt 27 Projektvorschläge als förderbar eingestuft.
27 Projekte bewilligt – eine Erfolgsquote von rund 32 Prozent.
Mit einem Budget in Höhe von 10,5 Millionen Euro konnten von den 27 förderbaren Projektvorschlägen 27 bewilligt werden – davon 2 mit einem Budget von 250.000 EUR und 25 mit einem Budget von 400.000 EUR. Das entspricht einer Erfolgsquote von rund 32 Prozent. Folgende Hochschulen und andere Organisationen stellten für sich und ihre Konsortialpartner einen erfolgreichen Antrag:
Lfd. Nr. |
Antragsteller |
Projekttitel |
1. |
Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen |
Nexus for Expertise in Sustainable Mineral Resource Development |
2. |
Universität Augsburg |
Outdoor Learning in Higher Education (OLHE). Exploring the |
3. |
Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin |
European Game Science Lab |
4. |
Universität Bielefeld |
Content-and-language-sensitive Approach to Multilingualism in School |
5. |
Fachhochschule des Mittelstandes (FHM) GmbH Bielefeld |
Fostering Opportunities, Resources, and Capabilities in AI for Effective Management of Higher Education Institutions |
6. |
Fachhochschule Dortmund |
Serious Games for Building Resilience Through Nature-Based Solutions |
7. |
Technische Universität Dresden |
A Course for Teachers on Forced Migration |
8. |
Technische Universität Dresden |
Innovative Learning Across Borders: Enhancing Chemical Engineering Education through Process Case Studies and International Collaboration |
9. |
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg |
HealthyMindEd: Promoting healthy digital teaching and learning in higher education |
10. |
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg |
SWING CAMPUS |
11. |
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg |
Reading comprehension of the 17 UN goals with AI - Languages AI agent |
12. |
Johann Wolfgang-Goethe-Universität Frankfurt am Main |
Digital Supported Mathematical Modelling for Sustainable Development Goals in European Education |
13. |
Pädagogische Hochschule Freiburg |
TexUnite - Service Learning on Sustainability in Textile and Fashion Education |
14. |
Justus-Liebig-Universität Gießen |
TWOPAC - Training Work and Organizational Psychologists |
15. |
Duale Hochschule Baden-Württemberg Karlsruhe |
Inclusive Student Civic Engagement as a Pathway for Enhanced Skills & Competences in Professional Higher Education |
16. |
Pädagogische Hochschule Karlsruhe |
Learning from European Lives: the development of country and context specific learning methods for biographical exploration of persons 60+ |
17. |
Hochschule Niederrhein |
Empowering Women Innovators to Champion Sustainability, Digitalisation, and Diversity in Fashion |
18. |
Pädagogische Hochschule Ludwigsburg |
eTwinning Across Cultures: Collaborative Heritage Education |
19. |
Johannes-Gutenberg-Universität Mainz |
AI in Higher EDU: AI-Powered Teaching Guidance for Educators |
20. |
ACEEU GmbH Münster |
RISE UP - Resilience, Innovation, and University Student Empowerment through reflective Climate Education and Action |
21. |
ACEEU GmbH Münster |
Engage People in Citizen Science |
22. |
Universität Münster |
Agile Competency-Based Learning for Individuals and Teams |
23. |
Carl von Ossietzky Universität Oldenburg |
Sustainable Ocean Management: Educating Future Ocean Professionals |
24. |
Carl von Ossietzky Universität Oldenburg |
Posters in Brussels: Science Communication, Undergraduate Research and Civic Engagement |
25. |
Universität Paderborn |
Virtual Reality innovation tool for encouraging new students in environments |
26. |
Hochschule Reutlingen - Technik-Wirtschaft-Informatik-Design |
A training guide for effective exploitation of generative AI applications in SME Management |
27. |
Bauhaus-Universität Weimar |
Forensic Structural Engineering database for HEI and pilot course with innovative and interactive learning methods |