Erasmus+ Cooperation Partnerships (KA220) – Auswahlergebnisse 2021
In der ersten Runde der Cooperation Partnerships in der neuen Erasmus+ Generation reichten insgesamt 65 deutsche Hochschulen und andere Organisationen formal gültige Anträge mit einem Finanzvolumen von rund 22 Millionen Euro bei der NA DAAD ein. Nach der qualitativen Begutachtung durch externe Experten und Expertinnen wurden 38 davon als förderfähig eingestuft.
35 Projekte bewilligt – eine Erfolgsquote von rund 54 Prozent.
Mit einem Budget in Höhe von knapp 12 Millionen Euro konnten 35 Projekte bewilligt werden. Das entspricht einer Erfolgsquote von rund 54 Prozent. Folgende Hochschulen und andere Organisationen stellten für sich und ihre Konsortien einen erfolgreichen Antrag:
Liste der geförderten Projekte deutscher Hochschulen (Stand 04/2022)
Antragsteller | Projekttitel | |
1 | Copernicus Berlin e.V. | Different approaches, one common goal |
2 | Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin | Start IT: Development of Soft and Future Skills using Digital Entrepreneurship |
3 | Fachhochschule des Mittelstandes (FHM) GmbH | Enhancing hybrid teaching in higher education through chatbots |
4 | Ruhr-Universität Bochum | International Humanitarian Law Research Education and Dissemination Programme |
5 | Universität Bremen | All means all – an interactive, modular, multimedia OpenTextbook for an inclusive and intersectional, multi- dimensional approach in teacher education – Part I: The European Perspectives |
6 | Technische Universität Darmstadt | IDEM- Inclusion, Diversity and Equity in Mobility |
7 | Technische Universität Dortmund | Cowork4EU: Coworking Best Practices for European Universities |
8 | Technische Universität Dresden | European Digital Readiness Strategy for Clothing Studies |
9 | Technische Universität Dresden | Digital Sustainable Skills and Training in Education Partnership |
10 | Technische Universität Dresden | Technodiversity: Harmonising European education in forest engineering by implementing an e-learning platform to support adaptation and evaluation of forest operations |
11 | Technische Universität Dresden | Open Educational Resources for Collaborative Online & Distance Education and eXchange |
12 | Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg | Digital Transformation in Higher Education through Active Co- creation, Training, Innovation, Open Education and Networking |
13 | Stiftung Neue Musik-Impulse Schleswig-Holstein | The European Digital Music Academy |
14 |
Pädagogische Hochschule Freiburg | Net(t)work for the Development and Exchange of Virtual and Inclusive Sustainability Education |
15 | Justus-Liebig-Universität Gießen | DigiChem: Creating a Digital Study Environment for Sustainable Chemistry |
16 | Pädagogische Hochschule Heidelberg | Authoring Online Material with Multimodal, Dynamic and Interactive Applets and Automated Feedback for Learning Math |
17 | Pädagogische Hochschule Heidelberg | Sharing Worldviews: Learning in Encounter for common Values in Diversity |
18 | Duale Hochschule Baden-Württemberg Heilbronn | Micro-Credentials Exchange |
19 | Hochschule für Musik und Tanz Köln | RELAY - Thinking Artistic Material in Music and Dance |
20 | Universität zu Köln | Accessible entrepreneurship (ACCENT) – empowerment for global future making |
21 | Technische Hochschule Köln | Greening Games - BUILDING HIGHER EDUCATION RESOURCES FOR SUSTAINABLE VIDEO GAME PRODUCTION, DESIGN AND CRITICAL GAME STUDIES. |
22 | Pädagogische Hochschule Ludwigsburg | Promoting Digitalisation Among Teacher Educators in Europe |
23 | Johannes-Gutenberg-Universität Mainz | Multimedia Didactics - The Art and Science of Teaching Host Country Language |
24 | Johannes-Gutenberg-Universität Mainz | Intergenerational Digital Service Learning |
25 | Johannes-Gutenberg-Universität Mainz | REVEALING - REalisation of Virtual rEality LearnING Environments (VRLEs) for Higher Education |
26 | Philipps Universität Marburg | Simulating Human Rights in Peacebuilding |
27 | Munich Business School GmbH | Conscious Business Syllabus |
28 | Fachhochschule Münster | Co-Creation Aid Kit 4.0 |
29 | Fachhochschule Münster | eWBL |
30 | Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen | Towards a European Landscape ecOnomy for a Sustainable urban development |
31 | Carl von Ossietzky Universität Oldenburg | Challenge4Impact: Developing Partnerships for International Virtual Student Business Challenges in Sustainable Entrepreneurship |
32 | Pädagogische Hochschule Schwäbisch-Gmünd | Reflecting Cultures of Education - Transnationality and Cultural Awareness in Early Childhood Education Programs |
33 | Europäisches Institut für Innovation-Technologie eV | Digital upskilling pathways for sustainable assessment in Higher Education |
34 | Pädagogische Hochschule Weingarten | Values in democracy education - enhancing competencies and beliefs of teacher students through a joint study program |
35 | Hochschule Harz | European Platform for Data Science: Incubation, Learning, Operations and Network |